Auditor wewnętrzny i Pełnomocnik ZSZ wg norm
PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007
z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005.


Cel szkolenia:
Zdobycie i doskonalenie praktycznej wiedzy z zakresu auditowania, doskonalenia oraz koordynowania zintegrowanych systemów zarządzania na podstawie prawidłowej interpretacji wymagań norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005.

Profil uczestnika: Szkolenie skierowane jest do pracowników wyznaczonych na Pełnomocników oraz Auditorów wewnętrznych, pracowników odgrywających kluczową rolę w funkcjonowaniu systemu zarządzania, a także do osób prywatnych zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji zawodowych.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów połączonych z częścią teoretyczną i trwa 3 dni.

Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia: po zdanym egzaminie uczestnicy otrzymują certyfikat Auditora wewnętrznego i Pełnomocnika ds. ZSZ wg norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 wydany przez ISOCERT sp. z o.o. sp.k.

Lokalizacja: Wrocław


Program szkolenia:

Dzień 1

  1. Omówienie założeń szkolenia:
    • cele dydaktyczne szkolenia,
    • kryteria zaliczenia, niezaliczenia szkolenia,
    • organizacja szkolenia.
  2. Rozwój Systemów Zarządzania:
    • związki pomiędzy standardami,
    • zakres zastosowania norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 (z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005).
  3. Wymagania wspólne norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 (z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005).
  4. Wymagania wspólne norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 (z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005) –ćwiczenie.
  5. Pytania, dyskusja, opinie.

Dzień 2

  1. Podsumowanie dnia 1
    • wymagania norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 (z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005) różne dla każdej
  2. Audit:
    • rodzaje auditów,
    • kryteria auditu,
    • dowody z auditu,
    • ustalenia z auditu.
  3. Auditorzy:
    • rola auditorów wewnętrznych,
    • wymagania dla auditorów wewnętrznych,
    • zasady dotyczące auditorów.
  4. Przebieg auditu:
    • przygotowanie auditu,
    • analiza dokumentacji ćwiczenie,
    • podsumowanie ćwiczenia 3, dyskusja i opinie,
    • plan auditu,
    • lista pytań ćwiczenie,
    • podsumowanie ćwiczenia 4, dyskusja i opinie.
  5. Przeprowadzenie auditu:
    • dowody z auditu ćwiczenie,
    • podsumowanie ćwiczenia 5, dyskusja i opinie,
    • ustalenia z auditu ćwiczenie,
    • ustalenia z auditu ćwiczenie,
  6. Raportowanie auditu.
  7. Dziesięć wskazówek dla auditora.
  8. Test i posumowanie testu.

Dzień 3

  1. Pełnomocnik ds. ZSZ – definicja i wymagania ćwiczenie.
  2. System Zarządzania a rola Pełnomocnika:
  3. ogólne omówienie zagadnienia – efektywność zarządzania, administrowanie czy zarządzanie, powiązanie z wymaganiami norm PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 14001:2015 i PN-N-18001:2004/BS OHSAS 18001:2007 (z uwzględnieniem różnic w stosunku do norm PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005),
  4. przywództwo,
  5. kontekst organizacji,
  6. ryzyko w zależności od działań,
  7. zarządzanie przez cele,
  8. zarządzanie udokumentowana informacją,
  9. zarządzanie zasobami.
  10. Realizacja procesu doskonalenia ćwiczenie:
    • planowanie i nadzorowanie auditów wewnętrznych,
    • uruchamianie i nadzorowanie działań korygujących,
    • uruchamianie i nadzorowanie działań doskonalących.
  11. Pytania i dyskusja.


Cena szkolenia obejmuje:

  • udział w profesjonalnie przeprowadzonym szkoleniu
  • materiały szkoleniowe i informacyjne
  • certyfikat potwierdzający zdobycie kwalifikacji
  • przerwy kawowe