Czas trwania:
2 dni
Profil uczestnika:
Pełnomocnik/Manager ds. zintegrowanego systemu zarządzania, Dyrektorzy i Kierownicy operacyjni, Managerowie i Właściciele ryzyk; kandydaci na stanowiska: kierowników, managerów systemów zarządzania, inne osoby zainteresowane.
WAŻNE: W trakcie szkolenia nie są omawiane szczegółowo brzmienia norm, ale na ich bazie prowadzona jest całość programu, mająca na celu rozwój kompetencji osób pełniących lub przygotowujących się do pełnienia funkcji pełnomocnika w zintegrowanym systemie zarządzania.
Cel szkolenia:
Przygotowanie do pełnienia funkcji Pełnomocnika/Managera ds. zintegrowanego systemu zarządzania oraz poznanie nowoczesnych narzędzi i metod doskonalenia systemu.
Program:
1) PEŁNOMOCNIK ZSZ – podejście wynikowe:
– znaczenie i cel wdrażania i utrzymywania ZSZ
– orientacja na kontekst i kierunek strategiczny
– orientacja na wyniki
– powiązania między ZSZ a perspektywą biznesową organizacji
2) PEŁNOMOCNIK ZSZ – podejście systemowe:
– budowa i utrzymanie ZSZ w oparciu o zasady podejścia procesowego oraz wymagania norm ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001
– podejście procesowe
– podejście oparte o ryzyko w ZSZ
– udokumentowany system zarządzania
3) PEŁNOMOCNIK ZSZ – podejście relacyjne:
– aktywności pełnomocnika
– sterowanie operacyjne systemem a procesami – zbieżności i różnice
– komunikacja i relacje
– rola i zadania pełnomocnika w interakcji z Najwyższym Kierownictwem
– pełnomocnik a liderzy procesów
– pełnomocnik a orientacja na klienta
– pełnomocnik a inne strony zainteresowane
– zarządzanie zespołem i procesem auditorów
4) PEŁNOMOCNIK ZSZ – podejście analityczne:
– zarządzanie poprzez cele
– ryzyka i szanse procesowe w powiazaniu z wyrobami i usługami
– aspekty i wpływy środowiskowe
– ryzyko zawodowe a inne ryzyka i szanse w ZSZ
– ocena zgodności
– audit i przegląd systemowy
– narzędzia analityczne w zarządzaniu systemowym
5) PEŁNOMOCNIK ZSZ – podejście rozwojowe:
– złożoność doskonalenia
– narzędzia pełnomocnika dla rozwoju ZSZ
– zarządzanie niezgodnościami
– akcje korekcyjne i korygujące
– zarządzanie incydentami (z uwzględnieniem wymagań ISO 45001)
– zarządzanie w zmienności
– ciągłe doskonalenie z wykorzystaniem procesów decyzyjnych
– samodoskonalenie pełnomocnika
W trakcie szkolenia ćwiczenia i symulacje dotyczące poszczególnych bloków tematycznych. Całość szkolenia zakończona testem kompetencyjnym, dotyczącym roli pełnomocnika w zintegrowanym systemie zarządzania w oparciu o wymogi normatywne.