Czas trwania:
1 dzień
Profil uczestnika:
Pełnomocnicy ds. systemów zarządzania, Dyrektorzy i Kierownicy operacyjni, Managerowie i Właściciele ryzyk; kandydaci na stanowiska: kierowników, managerów jakości, pełnomocników systemu zarządzania, inne osoby zainteresowane.
Cel szkolenia:
Zdobycie i doskonalenie praktycznej wiedzy z zakresu definiowania celów, realizacji przeglądów oraz auditowania tych zagadnień z uwzględnieniem wymagań ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001
Program:
- Wprowadzenie: Właściwości skutecznego zarządzania
- Cele systemowo – procesowe – podejście normatywne
- Stymulowanie systemu zarządzania i motywowanie ludzi poprzez cele
- Przegląd zarządzania – podejście normatywne (przydatność / adekwatność / skuteczność)
- Analiza danych – warunek efektywnego przeglądu zarządzania
- Dane wejściowe do przeglądu zarządzania i ich interpretacja wg ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001
- Przegląd zarządzania jako proces decyzyjny
- Monitoring wyników i reagowanie na zmiany z wykorzystaniem przeglądów i celów systemowych
- Dane wyjściowe – decyzje i działania dla doskonalenia systemu i jego procesów
- Cele a zadania w systemach zarządzania
- Reagowanie poprzez zasoby przy przeglądach i w zarządzaniu poprzez cele