Czas trwania:
4h
Profil:
Pełnomocnicy ds. systemów zarządzania, Auditorzy wewnętrzni, Dyrektorzy i Kierownicy operacyjni, Służba bhp, osoby pełniące funkcje związane z bhp i inne osoby zainteresowane.
Cel szkolenia:
- Umiejętność powiązania bieżących działań i decyzji biznesowych z wymaganiami BHP
- Możliwość znalezienia rozwiązań które włączą pracowników w tworzenie bezpiecznych miejsc pracy
- Umiejętność określania i usuwania barier związanych z udziałem pracowników w tworzeniu bezpiecznych miejsc pracy
Program:
- Rola przywództwa w systemie zarządzania BHP:
- Strategia firmy a wymagania BHP
- Dobry przykład – kto może zmieniać zwyczaje dotyczące przestrzegania zasad BHP?
- Wsparcie dla korzystnych rozwiązań
- Koszty BHP – konsekwencje finansowe w przypadku błędów
- Definicja konsultacji i możliwości zastosowania:
- Zrozumienie pojęcia konsultacji w zakresie BHP
- Spojrzenie na zmiany w firmie z perspektywy różnych stanowisk
- Niezbędne kompetencje – zapewnienie efektywnych konsultacji
- Służby BHP – wsparcie podczas każdej decyzji
- Współuczestnictwo pracowników w kształtowaniu zasad BHP w firmie: konieczność czy kaprys?
- Pracownik – najlepsze źródło innowacji i rozwoju
- Komunikacja dotycząca BHP – znaczenie wzajemnego zrozumienia
- Kompromis podczas wprowadzania zmian – decyzje w zakresie BHP poparte argumentami
- Zrozumieć ergonomię – znaczenie wygody w odniesieniu do BHP
- Konsekwencje różnych podejść:
- Wymagania klientów i dostawców
- Podwykonawcy i outsorcing
- Zarządzanie zmianą
- Inwestycje